domingo, 18 de octubre de 2015

Google i ONU Mujeres destapa el masclisme i la violència de gènere al món

L’any 2013 la ONU Mujeres va realitzar una poderosa campanya publicitària contra la violència de gènere d’una manera molt simple.

Què va fer?
Mitjançant l’eina Google, l’actual buscador més utilitzat, va mostrar quines eres les recerques més freqüents que realitzen els usuaris associades a les dones.

Els resultats són impressionants. 
Algunes de les recerques vàren ser: "las dones necessiten..."i es van obtenir respostes com: "que les posin al seu lloc", "saber quin és el seu lloc" i "ser disciplinades". 
També es va buscar "las dones haurien de..." i els resultats van ser: "quedar-se a casa", "ser esclaves", "estar a la cuina" i "quedar-se callades a l'església".

Mostren una vegada més el sexisme i discriminació contra les dones. S’hi reflecteixen sentiments negatius, estereotipats, d’inferioritat i de negació dels drets de la dona.
Així queda demostrat que encara queda molt camí fins arribar a aconseguir la igualtat d’oportunitats entre gèneres.
Òbviament no hem evolucionat tant com ens pensàvem. Què n’opineu?

Aquí teniu el vídeo spot de la campanya i els cartells que es van difondre: 




No hay comentarios:

Publicar un comentario